Analiza due diligence

Zbiór kompleksowych informacji o firmie

Analiza due diligence to badanie kondycji przedsiębiorstwa. Jest zlecana najczęściej przez inwestora, który w niedalekiej przyszłości chce kupić daną firmę. Wykonuje się je w celu sprawdzenia czy oferta nie skrywa żadnych ukrytych tajemnic i faktycznie jest korzystna. Analiza due diligence obejmuje całe przedsiębiorstwo dając całościowy obraz marki. Pojęcie analiza due diligence wywodzi się z amerykańskiego prawa cywilnego i oznacza należytą staranność. W trakcie badania analiza due diligence obejmuje kondycję firmy z perspektywy finansowej, handlowej, prawnej, podatkowej oraz technologicznej. W ten sposób mamy możliwość oceny słabych oraz mocnych stron firmy. Dodatkowym atutem jest dostrzeżenie zagrożeń oraz szans na przyszłość dla przedsiębiorstwa. Dzięki temu, uzyskamy wymierny obraz firmy jeszcze przed jej kupnem oraz przystąpieniem do negocjacji. 

Zastosowanie analizy due diligence

Analiza due diligence najczęściej jest stosowana w :

  • sprzedaży przedsiębiorstw
  • sprzedaży akcji, udziałów
  • połączenia spółek kapitałowych
  • wprowadzenie przedsiębiorstwa na rynek
  • szukanie inwestorów
  • oddłużania
  • wywłaszczania

Cel analizy

Główny cel, jaki ma analiza due diligence to poznanie od podszewki firmy, nabycie informacji niezbędnych aby ją odpowiednio wycenić. Identyfikacja czynników, które mają wpływ na przedsiębiorstwo jest dodatkowym atutem. W każdej instytucji, analiza due diligence przeprowadzona jest inaczej, ale mimo to jest to proces niezwykle czasochłonny, gdyż może zająć nawet pół roku. Wszystko zależy od wielkości firmy oraz jej specjalizacji. Im większa oraz rzadsza specjalizacja firmy tym bardziej wydłuża się czas analizy.

Dowiedz się więcej tutaj https://cksk.pl/analiza-due-diligence/ 

About the author